Logo disainimise protsess

Oled leidnud endale unikaalse toote või teenuse, tegid ära ettevõtte ja nüüd soovid ka teisi teavitada, et selline uus lahe äri on olemas. Selleks, et potentsiaalsete klientide seas huvi tekitada, soovid, et sinu ettevõtte jääks neile meelde kõigi nende paljude turul tegutsevate ettevõtete seas. Sa oled jõudnud arusaamani, et vajad logo.

Logo disaineri otsimine võib tunduda väga keeruline protsess, sest turul on palju kujundajaid, kes seda teenust pakuvad. Sa vaatad nende portfooliosid, võrdled hindu, kuid ikka pole kindel, keda valida?

Üheks võimaluseks, kuidas disainereid sõeluda, on nendega suhelda ja uurida töömeetodite ja protsessi kohta. Kuidas nad jõuavad oma ideedeni, kuidas nad töötavad?Palju neil aega kulub?Kui põhjalikud nad on?Kui palju nad arvestavad klientide tagasisidet?Parimad ideed sünnivad põhjaliku taustauuringu tulemusel, kuhu kaasatakse ka klienti ning ei jääda esimese pähe tulnud idee juurde. Lihtne on esimesse ideesse ära armuda, aga parim lahendus võib saabuda alles lõpusirgel.

Olen täheldanud, et logo disainimise protsessi võidakse alahinnata ja seetõttu soovitakse logo saada väga odava hinnaga. „Tee midagi kiirelt ära” mentaliteediga ei ole võimalik jõuda originaalsete ideedeni ning see võib hakata takistama ka hilisemat äritegevust, sest klient teisel pool tunnetab selle ära, kas ettevõttesse on panustatud või on mindud lihtsamat (odavat) rada pidi.

Protsess

Tooksin siinkohal välja logo kujundamise etapid, millest oma töös lähtun.
Kliendi konsultatsioon
Kui klient minuni jõuab, siis esmalt uurin kliendi mõtete ja ideede kohta. Kas tal on endal olemas kindel nägemus või soovib ta anda vabad käed?Millise mulje tema ettevõte peaks jätma?
Uurimistöö
Viin end põhjalikult kurssi kliendi ettevõtte ja valdkonnaga. Kaardistan tema põhilised konkurendid ja turuliidrid. Milles peitub tugevaimate tegijate edu?Millest nad enda kujundustes on lähtunud?Eesmärgiks ei ole kopeerida turuliidreid, vaid saada teada, millised on selle valdkonna kliendid ja nende maitseeelistused.
Ideede genereerimine
Kui eelinfo on olemas, siis alustan tööd paberi ja pliiatsiga ning joonistan erinevad ideed paberile. Need ei ole sugugi ideaalsed, pigem kiired sketšid ja ideevälgatused. Kui ideed on paberil, siis jätan nad mõneks ajaks seisma ja tegelen muude töödega. Eesmärgiks on korraks protsessist eemalduda ja vaadata hiljem värske pilguga.
Ideede sõelumine
Kui ma joonistatud ideed uuesti ette võtan, siis valin sealt kolm kõige tugevamat kontseptsiooni välja ning veendun, et need vastavad esialgsetele kirja pandud väärtustele.
Kavandite digitaalselt loomine
Väljavalitud parimad ideed joonistan vektorgraafikasse ja katsetan läbi erinevaid kombinatsioone. Eesmärk jõuda kolme väga hea kontseptsioonini.
Kavandite esitlemine kliendile
Klient saab faili erinavate kavanditega, mille seast valib, mis kõige rohkem kõnetab. Ühtlasi annab ta mulle tagasisidet, kas see idee sobib täpselt sellisel kujul või soovib ta viia sinna sisse muudatusi.
Keskmiselt tehakse logo kujundamisel kolm ülevaatusringi, kus klient annab endapoolset tagasisidet ja disainer proovib, kas need mõtted töötavad või mitte.
Töö vormistamine
Kui klient on sobiva logo välja valinud, siis kontrollin logo üle, kas kõik on ikka tasakaalus, parandan ebatasasused ning loon lisaks põhilogole veel alternatiivsed logod, mida saab erinevates kanalites kasutada (veeb, sotsiaalmeedia, must-valge versioon). Kui klient annab mulle alguses teada, kus ta soovib logo kasutada, siis lähtun lõplike failide tegemisel sellest. Kui ta ütleb, et vajab ainult veebi jaoks võimalikult horisontaalset logo, siis ei hakka ma aega raiskama püstise versiooni loomisele. Logofailid laadin pilveteenusesse, kuhu klient saab ligipääsu ja võimaluse need alla laadida.
Failide talletamine ja back-up
Kujundatud faile hoian pilveteenuses võimalikult kaua (kui vajadust pole, siis ma sealt neid ära ei eemalda). Lisaks pilveteenusele on kõik mu klientide tööd talletatud välisele kõvakettale, sest kunagi ei tea, millal mu tööarvutiga võib midagi juhtuda.