Millal on õige aeg alustada logo ja visuaalse identiteedi kujundamist?

Lühike vastus oleks, et niipea kui võimalik. Ideaalis ettevõtte/brändi loomisel. Tehes seda kohe alguses on tarbijatele esimesest kokkupuutest selge, kes te olete ning mille eest seisate. Teie brändi visuaal tõmbab soovitud sihtgruppi ise (eelduseks on enne brändima asumist oma sihtgrupi tuvastamine). Erinevatel põhjustel võib seda teha ka hiljem või step-by-step.

Olukorrad, kui sa ei alusta kohe visuaali loomist võivad olla tingitud eelarvest või valdkonnast, kus tegutsetakse.
Kui ettevõte on loodud, kuid puudub piisav eelarve, et teha kohe kõik tööd soovitud tasemel. Siis võib teha alustuseks näiteks logo ning kapitali lisandudes hakata konkreetsemalt oma nägu kujundama ja viia seeläbi ettevõtet järjest kõrgemale tasemele. Ohuks on, et kui brändi väljanägemine on silmatorkamatu, siis jäävad alguses tulemata soovitud müügimahud ja võivad viia pettumuseni ja kahtlusteni, kas mu toode on üldse piisavalt tahetud.

Kui ettevõte tegutseb alal, kus sisu või ekspertiis on kordades olulisem kui väljanägemine. Suhteliselt vähese investeerimisega visuaali saavad hakkavad raamatupidajad või muud teenuseosutajad, kelle maine antud alal toob neile uusi kliente ja selliseid uute klientide püüdmisi on vähem. Küll aga tasub ka neil visuaalile mõelda, kuna konkurents on tihe.

Olen näinud ettevõtteid, kes alustavad lihtsama logo ja kodulehega, kuid aja mõõdudes ja ettevõtet kasvatades luuakse uued visuaalid kõrgemal tasemel. Tihtipeale on see ala, kus ettevõtja ise areneb koos ettevõttega ja tema kompetentsi suurenedes tuleb uuendada ka visuaalid vastavaks. Algselt amatöörile loodud visuaal ei pruugi teda enam teenida ning ta vajab midagi, mis peegeldaks tema paremat ekspertiisi.

Logo ja visuaali tellides mõtle enda jaoks läbi, kes on sinu sihtrühm, mis neile meeldib ja kas sinu visuaalne nägu on võtmetähtsusega või peitub peamine ostupõhjus milleski muus (hind, ekspertiis vms).

Läbi brändimise on võimalik tõsta enda toodete/teenuste hindu ja saada tehtud töö eest väärilist tasu. Kui kliendid on hinnatundlikud, siis nad valivad toote niikuinii ainult hinnasildi järgi (esmatarbekaubad) ja sealjuures ei oma su brändi väljanägemine mitte mingit tähtsust. Kui sa oled teatud piirkonnas oma ala kõige parema mainega ekspert, siis jõuavad ka kliendid sinuni ilma, et peaksid neid aktiivselt meelitama. Aga miski siin maailmas pole igavene ja ühel heal päeval võib Sinu kõrvale tekkida konkurent, kellel on samuti väga tugev maine. Proaktiivne käitumine tasub igal juhul ära. Isegi, kui täna on taevas pilvitu ja päike paistab, siis homme võib olla hoopis teine ilm.

Enne logo ja visuaalse identiteedi loomist teeme koos läbi põhjaliku konsultatsiooni ja tuvastame Sinu brändi vajadused.