disaineri palkamine

Mida peaksid tegema enne disaineri palkamist

Sa oled otsustanud, et on aeg alustada enda ettevõtmisega ja oled teinud juba ka turu-uuringut – sinu toode on vajalik. Palju õnne! Nüüd oled valmis tegema ka julgemaid samme ettevõtte nähtavamaks muutmisel. Sammukeste haaval unistuste poole! Oled mõelnud, et kindlam on jätta vajalikud disainitööd professionaali hooleks.

Selleks, et lõpptulemus vastaks ootustele ja kogu protsess sujuks ilma suuremate takistusteta, tuleks korraks maha istuda ja oma mõtteid paberile panna. Nii tüütu, eks! Tänapäeva infokülluses võib tervikpilt ja algne visioon ähmaseks muutuda. Eriti jama lugu oleks ühel hetkel avastada, et ei tea enam ise ka täpselt, milline sinu bränd peaks olema. Nii palju on erinevaid mõtteid ja arvamusi. Siis ongi õige hetk otsida välja enda märkmed, neile otsa vaadata ja fookus uuesti paika sättida. Jah, see on tüütu, aga see tasub end ära. Sellist põhjalikku lähenemist hindab hiljem ka sinu disainer väga ning teie koostöö sujub oluliselt efektiivsemalt.

Küsi õigeid küsimusi

  • Mis on sinu ettevõtte eesmärk?

Olgu see maailmavallutusplaan või siis eesmärk olla enda linna number üks teenusepakkuja, hea kui oled enda jaoks selle läbi mõelnud. Võib-olla see tundub sulle endale isegi momendil ebarealistlik või kättesaamatu, aga kui sa sellest unistad, siis see ongi sinu nägemus. Horisont silme ees.

Sinu eesmärk ei pea otseselt olema seotud müüginumbritega, kuivõrd olla kõige parema mainega või siis kõige parema teenindusega ettevõte selles valdkonnas.

  • Kes on sinu kliendid ja milline on nende iseloom?
  • Milliseid emotsioone nad sinu ettevõtte suhtes tunnevad?
  • Kui sinu ettevõte oleks inimene, siis milliste omadussõnadega sa teda iseloomustaksid?(3-5 tk)
  • Võime selle viimase küsimuse esitada ka sellises vormis, et kui sinu ettevõte oleks inimene, siis millistele inimestele ta võiks atraktiivne tunduda?

Võib läbi töötada erinevad sõnade paarid:

Naiselik – maskuliinne

Nooruslik – küps

Geomeetriline – orgaaniline

Abstraktne – otsene

Klassikaline – modernne

Elegantne ja õrn – julge ja tugev

Soojad toonid  – külmad toonid

Värviküllane – monokroomne

  • Kes on sinu konkurendid? Kas soovid nendega stiili mõttes sarnaneda või luua midagi täiesti eristuvat?

Julgustan siinkohal ettevõtjaid mõtlema kastist välja ja trotsima klišeelikke lahendusi. Kui Sinu konkurendid kasutavad kõik rohelisi värvitoone, siis äkki on siin sinu võimalus esile tõusta kasutades mõnda teist värvitooni või erilisemat sümboolikat. Hiljem saab juba koostöös disaineriga arutada ja teha põhjalik uuring, kuidas enda ettevõtte sõnumit ka turunduses seeläbi kommunikeerida.

  • Milliseid värve ja disainielemente sa kohe kindlasti enda brändiga seostada ei soovi?

Need küsimused annavad põhjalikuma pildi sinu ettevõttest ja on heaks sisendiks disainerile, kes ei pea hakkama pimeduses kompama ja saab kohe õiges suunas tööle hakata. Tõenäosus saavutada enda visiooniga kattuv disainilahendus on niimoodi väga suur.

Juhul, kui sa ei ole neid mõtteid paberile pannud ja soovid meiega ühendust võtta, siis ära muretse – me uurime need vastused enne töö alustamist niikuinii välja ja vajadusel konsulteerime. Küll need õiged vastused tulevad kui küsimused on õiged.