10 nippi toimiva bänneri kujundamiseks

Bännerid on veebis laialt levinud reklaamid, mida kujundatakse erinevates formaatides olenevalt keskkonnast, kus neid kuvatakse. Nendega võib saavutada häid tulemusi turunduses, aga juhul, kui bänner on atraktiivne ja jääb sihtrühmale silma. Seega on hästi oluline leida reklaamimiseks selline keskkond, kus liiguvad ettevõtte kliendid ja kujundamisel lähtuda nippidest, mida jagan allpool.

Bännereid kujundatakse väga erinevates mõõtudes, kuid on välja kujunenud kolm peamist kuju:
– Nelinurkne (ruut ja ristkülik)
– Ribareklaam ja nupukesed (kujult piklikud, kuid kitsad)
– Tornbännerid (vertikaalsed)

Levinumad bänneri suurused

Reklaami jaoks sobiva formaadi valimisel peab lähtuma tootest, mida reklaamitakse ja kohast, kus seda kuvatakse. Levinud praktika on jätta kaks kolmandikku reklaamist pildi või väärtuspakkumise jaoks ning viimane kolmandik call-to-action ehk üleskutsele.

Kuidas kujundada bänner, mis püüab sihtrühma tähelepanu ja tekitab soovi sinna klikkida?

1. Tugev pealkiri. Köida külastajaid lihtsa, kuid kaasahaarava sõnumiga, mis paneb neid reklaamile tähelepanu pöörama ja üleskutsele reageerima.

2. Hoia tekstid lühikesed, kuid tabavad. Võta see aeg, et mõelda välja, kuidas võimalikult väheste sõnadega õelda ära vajalik informatsioon.

3. Jälgi, et fotod ja tekstid sobiksid ettevõtte tegevusalaga. Napis rõivastuses naisterahvas võib tähelepanu tõmmata, kuid kui see ei sobi tootega, siis teeb see teie mainele pigem kahju.

4. Konkreetne ja selge call-to-action (üleskutse), mis eristub visuaalselt ja tekitab huvi pakkumise vastu. Nupp võiks olla võimalikult eristuv üldisest disainist oma värvi ja kuju poolest, mis tekitab inimeses instinktiivselt soovi sinna klikkida.

Levinuimad call-to-action‘id:
– Loe edasi
– Kliki siia
– Registreeru siin
– Osta kohe

5. Less is more! Reklaami puhul tuleb jälgida, et sinna ei pandaks mitmeid eri pakkumisi, mille tulemusel ei jõua ükski reklaamsõnum inimeseni. Näiteks ei ole mõtet ritta laduda liiga palju erinevaid tooteid, mida soodsa hinnaga pakutakse. Selle asemel tasub kirjutada lühidalt „Kõik laualambid -30%“.

6. Kontrast on oluline. Maitsekas kontrast tõmbab pilku.

7. Kasuta animatsiooni. Liikuvaid bännereid märgatakse ja klikitakse rohkem kui staatilisi.

8. Optimeeri faili suurus. Veebibänneri puhul on ideaalne suurus 10Kb – 40Kb sõltuvalt mõõtmetest. Mida väiksem, seda parem. Google soovitab hoida suuruse alla 150Kb. Kui kujunduses on kasutatud palju fotosid ja graafikat, siis see muudab faili suuremaks, kuid tasub meeles pidada, et mida väiksem on reklaam, seda kiiremini ta laadib ja jõuab inimesteni. Kui kasutad animatsiooni, siis võib juhtuda, et pead tegema järeleandmisi faili kvaliteedis.

9. Mõõda tulemusi. Nii saad teada, mis töötab ja mis ei tööta. Katseta erinevaid asetusi, formaate, kujundusmalle, üleskutseid selgitamaks, milline neist toob kõige rohkem klikke ja üleskutsele reageerimisi (oste, liitumisi jne). Saadud info märgi üles ja tee kampaanias korrektuure. Vajadusel korda kampaaniat.

10. Järgi brändi visuaalset stiili. Kui teil stiiliraamat puudub, siis brändi visuaalse ilme saab disainer „noppida“ teie eelmistelt materjalidelt, veebist jms.

Pole kujundusega seotud, kuid hea meeles pidada: reageeri kiiresti, kui reklaam ei too soovitud tulemusi ja ära lase mittetoimival reklaamil oma eelarvet tühjaks jooksutada. Peatu, mõtle, katseta kuni leiad sobiva lahenduse.

Kui sellest nimekirjast kõige olulisem välja tuua, siis kindlasti veendu, et reklaamil oleks selge üleskutse, et inimene saaks kohe aru, mida ta peab tegema. Tänapäeva kiires elus pole meil aega nuputada, mida ja miks meile pakutakse.

Kui soovite tellida reklaamile kujundust, siis tehnilised küsimused seoses faili suuruse jms võib jätta meie hooleks ja nende pärast te muretsema ei pea.